معرفی جاذبه های گردشگری استانبول

معرفی جاذبه های گردشگری استانبول

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

مسجد ایاصوفیه استانبول

يكشنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۸، ۰۵:۰۶ ب.ظ

استانبول از شهرهای توریستی  شناخته شده  و معروف در کشور ترکیه است که گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کند که در بین توریستها و مسافران تور ترکیه بسیار معروف و محبوب است.  داشتن مکان های دیدنی و تاریخی بیشماری که در این شهر وجود دارد نظر هر شخصی را با هر سلیقه ای جذب می کند . شهر استانبول ازآن دسته شهرهایی است که در مسجدهای تاریخی و زیبای بسیاری در آن وجود دارد که هرکدام را می توان از جاذبه های توریستی این شهر دانست، در ادامه آژانس آرزوی آسمان آبی را دنبال کنید تا با یکی از این مسجدهای تاریخی آشنا شویم.از مهمترین و شناخته ترین مسجد های موجود در استانبول ، مسجد ایاصوفیه می باشد که ستون و طاق های آن به شکل زیبا و بسیار منظم در معماری آن بکار رفته شده است، در این مسجد چهار ستون عظیم مانند پای فیل نگه دارنده طاق  آن هستند که گنبد بزرگ این مسجد بر روی این طاق ها واقع شده است. مسجد ایاصوفیه دارای چهل پنجره در ساقه گنبد می باشد که نور آفتاب از آن به داخل مسجد می تابد. گنبد ایاصوفیه حدود 56 متر از سطح زمین فاصله دارد و نزدیک به 18 متر هم عمق آن به قطر 33 متر است که از دو نیم گنبد تشکیل شده است.

مسجد ایاصوفیه 5 دقیقه به موزه ایاصوفیه و کاخ توپکاپی پیاده روی دارد که بازدید از آنها در همه روزهای هفته آزاد می باشد.این مسجد در قسمت اروپایی ترکیه واقع شده است و در یک منطقه توریستی و شلوغ در همسایگی هتل ها ، مرکز خریدها و جاذبه های دیدنی استانبول می باشد، که از مشهورترین همسایه های آن می توان به مسجد سلطان احمد اشاره کرد و کاخ توپکاپی نیز که از اولین کاخهای دولت عثمانی است در نزدیکی ایاصوفیه واقع شده است. ایاصوفیه را می توان به نشان استانبول نام برد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تور استانبول به وبسایت آژانس مسافرتی آسمان آبی مراجعه کنید.

www.asemanabi.net

نظرات  (۱)

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

 

هم میهن ارجمند! درود فراوان!

 با هدف توانمند سازی فرهنگ ملی و پاسداری از یکپارچگی ایران کهن

"وب بر شاخسار سخن "

هر ماه دو یادداشت ملی میهنی را به هموطنان عزیز پیشکش می کند.

خواهشمنداست ضمن مطالعه، آن را به ده نفر از هم میهنان ارسال نمایید.

 

آدرس ها:

 

http://payam-ghanoun.ir/

http://payam-chanoun.blogfa.com/

 

[گل]

 

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی