معرفی جاذبه های گردشگری استانبول

معرفی جاذبه های گردشگری استانبول

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

معرفی خیابان استقلال استانبول

يكشنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۸، ۰۵:۱۶ ب.ظ

خیابان استقلال استانبول یکی از زیباترین و معروف ترین گذرگاه های استانبول به شمار می رود همه ساله هزاران گردشگر از این خیابان بازدید می کنند. خیابان استقلال مملو از مراکز خرید ، کافه و رستوران می باشد. که در تمامی ساعت شبانه روز در حل خدمت رسانی به گردشگران و مسافران استانبول هستند به همین دلیل یکی از برنامه های گشت شهری در تور استانبول در آژانس های مسافرتی بازدید از این خیابان معروف استانبول است. خیابان استقلال علاوه بر زیبایی و شهرت بسیار خود از پیشینه تاریخی غنی برخوردار است. بعضی از بناهای تاریخی استانبول درون و اطرف نظیر این خیابان پرشور و زنده قرار گرفته است .


تاریخچه خیابان استقلال استانبول 


ساخت خیابان استقلال به دوران عثمانی باز می گردد در آن زمان به خیابان استقلال استانبول ، خیابان بزرگ گفته می شد که مرکز تجمع بزرگان و روشنفکران عصر عثمانی بود جهانگردهای قرن نوزده میلادی از قسطنطنیه ( نام قدیم استانبول) به عنوان پاریس شرق یاد می کردد و از زیبایی های این خیابان در سفرنامه خود مطالب زیادی نقد شده است. در سال 1923 این خیابان به دلیل بزرگداشت پیروزی در جنگ استقلال ترکیه به خیابان استقلال تغییر نام داد. خیابان استقلال در دهه 70 میلادی برعکس دوران عثمانی به مکان نامطلوب برای زندگی ، تفرح و خرید تبدیل شده بود. ولی در اوایل دهه 90 میلادی با برنامه ریزی و پیگری مسئولان شهر استانبول این خیابان بازسازی شد تعوض آسفالت ، ساخت هتل ، مراکز خرید ، کافه و رستوران از جمله بازسازی هایی است که در این خیابان انجام شده است. بیشتر معماری خیابان استقلال به سبک‌های نئوکلاسیک ، هنر نو و سبک آرت دکو می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جاذبه گردشگری استانبول به وبسایت آژانس مسافرتی آسمان آبی مراجعه کنید.

www.asemanabi.net

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی