معرفی جاذبه های گردشگری استانبول

معرفی جاذبه های گردشگری استانبول

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

پل بسفروس استانبول

يكشنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۸، ۰۵:۱۰ ب.ظ

پل بسفروس یکی از تصاویر شناخته شده از ترکیه در کنار بناهای تاریخی ای مانند ایا صوفیه است و  یکی از دو پلی است که بر روی تنگه بسفروس در استانبول ، ترکیه واقع شده است که به نام پل بسفروس 1 نیز شناخته شده است ، که اروپا را به آسیا متصل می کند . پل سلطان محمد دومین پلی است که بر روی تنگه Bosphorus واقع شده است ، که به نام پل بسفروس 2 نیز شناخته شده است.طول پل بسفروس 1510 متر و عرض پل 39 متر است . فاصله بین برج های پل 1074 متر و ارتفاع هر کدام از برج ها 105 متر است ، فاصله پل تا سطح دریا هم 64 متر است . وقتی این پل در سال 1973 تکمیل شد به یکی از جاذبه های توریستی مهم در تور استانبول و به عنوان چهارمین پل طولانی معلق در جهان بود .

سنگینی و تعادل این پل معلق بوسیله کابل های فولادی به صورت سطح شیب داری متصل شده و محافظت می شود . برای حفظ تعادل ایرودینامیک سطح این پل هم کابل های فولادی همانطور که در تصاویر در گالری عکس هم می بینید به صورت زیگ زاگ به هم متصل می شوند .پل اول استانبول نزدیکترین بنا به دریای مرمره است و در نزدیکی برج گالاتا دروازه ای به جاذبه های شهر قدیمی مانند کاخ توپکاپی و بازار بزرگ قرار گرفته است. از آنجایی که این مسیر توسط بیشتر توریست ها و برای اکثریت تجارت ها مورد استفاده قرار میگیرد، بسیار پر ازدحام است؛ پل سلطان محمد فاتح به همین دلیل ساخته شده است. پل بسفروس استانبول مدخلی به دریای مرمره و ساحل شمالی ترکیه میباشد. در این مکان شهر بورسا که به خاطر حمام های ترکی اش معروف است و استان چاناکاله که دروازه ای به دریای مرمره و اژه و جزایر زیبای یونانی است، قرار دارند.اکثر کسانی که تور استانبول را انتخاب میکنند بی شک از این پل با منظره زیبایش بازدید خواهند کرد و یا زیر آن قایق سواری خواهند کرد. در طول روز مناظر زیبایی از مناره ها و گنبد های رفیع مسجد آبی و ایا صوفیه در پس زمینه ی پل بسفر قابل مشاهده اند. در طول شب نورهای کامپیوتری ال ای دی با الگوها و رنگ های مختلف پل را مزین می کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تور ترکیه به وبسایت آژانس مسافرتی آسمان آبی مراجعه کنید.

www.asemanabi.net

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی